Home > History & Humanities > Religion & Spirituality > Aspects of religion (non-christian) > Religious life & practice > Nome in codice Teresina: Il romanzo di Teresa di Lisieux
Nome in codice Teresina: Il romanzo di Teresa di Lisieux

Nome in codice Teresina: Il romanzo di Teresa di Lisieux

          
5
4
3
2
1

Out of Stock


Premium quality
Premium quality
Bookswagon upholds the quality by delivering untarnished books. Quality, services and satisfaction are everything for us!
Easy Return
Easy return
Not satisfied with this product! Keep it in original condition and packaging to avail easy return policy.
Certified product
Certified product
First impression is the last impression! Address the book’s certification page, ISBN, publisher’s name, copyright page and print quality.
Secure Checkout
Secure checkout
Security at its finest! Login, browse, purchase and pay, every step is safe and secured.
Money back guarantee
Money-back guarantee:
It’s all about customers! For any kind of bad experience with the product, get your actual amount back after returning the product.
On time delivery
On-time delivery
At your doorstep on time! Get this book delivered without any delay.
Notify me when this book is in stock
Add to Wishlist

About the Book

Un'infanzia subito assediata dal dolore per la perdita della madre. Una crescita che si snoda tra malattie gravi e tepore casalingo, sulle ginocchia di un padre irrobustito da una potente vocazione e quattro sorelle che voleranno presto tra le grate della clausura. Giochi semplici e un grande sospiro: il cielo, amarlo in tutto, essere tutto, volere tutto.

Teresina capisce presto che la strada per le altitudini è quella che si nasconde. Quella che canta in segreto. Quella che nel minuscolo regno della farfalla o di uno stelo d'erba coglie la potenza e l'immensità del cuore di Dio.

Lei apparterrà a quel cuore. Lo sovrapporrà al suo. Sarà - essa stessa - il cuore di Dio.

Un'indagine letteraria che fa vibrare tutte le corde dell'anima e che cattura fin dal primo istante grazie a una scrittura tanto limpida quanto avvolgente, ricca di vibrazioni interiori e lieve come il respiro di un vetro soffiato.

Ho letto d'un fiato il romanzo di Teresa di Lisieux e mi ha favorevolmente impressionata. Trasuda di spiritualità e misticismo, entra nell'anima in punta di piedi, soave e delicato, silenzioso come un petalo di rosa che cade su un pavimento di cristallo, ma che coinvolge e a tratti commuove, grazie anche alla scrittura limpida e fresca come acqua di ruscello. Un'indagine perfetta dell'autrice che va oltre il semplice narrare e si colloca nel cielo dove risiede Amore, fulcro della nostra esistenza senza il quale niente avrebbe senso, e la sublima innalzandola ad una sfera superiore quasi eterea in tutt'uno con l'universo e con Dio. (Antonella)

È un libro intenso e di gradevole lettura. Delinea chiaramente le fasi salienti della breve vita di Teresa di Lisieux e, soprattutto, mette in luce il suo intenso percorso spirituale verso l'incontro con Dio. L'opera si caratterizza anche per il messaggio di speranza che lascia ai giovani in un mondo fortemente secolarizzato. Da rilevare come la mistica carmelitana abbia ispirato e guidato l'azione di grandi figure cristiane del XX secolo. Tra queste quella di Thomas Merton, il grande scrittore trappista del quale quest'anno si celebra il centenario della nascita. (Maurizio)

Santa Teresa viene raccontata in un modo diverso dal solito, in un romanzo ben scritto e molto scorrevole. Ottimo libro e ottima scrittrice. (Cliente Verificato da Amazon)

Ho scelto questo libro perché la protagonista è una mia omonima e avendo eletto come mio onomastico il giorno di Teresa D'Avila perché tra le due Sante è quella ricca... volevo conoscere meglio anche l'altra Teresa quella "povera" ma altrettanto profonda, spirituale e anch'essa Dottore della chiesa. Trovo che la lettura del libro e il seguire le vicende della Santa mi abbia fatto riflettere e sia emersa la parte migliore di me stimolandomi nel trasmettere ad altri il piacere di questa lettura, un libro onesto sobrio e privo di retorica. (Teresa)

Ho conosciuto l'autrice iscrivendomi al blog Flannery e successivamente l'ho seguita su Facebook. Ho letto il suo romanzo "Non lasciarmi andare via" e qualche giorno fa ho aperto il libro "Nome in codice Teresina". Già il titolo mi affascinava. L'ho letto anche questo avidamente, soprattutto perché la scorrevolezza della scrittura lo permette, ma anche perché questa Santa mi aveva sempre attratto pur non conoscendo quasi nulla di lei. L'autrice, raccontandoci Teresa di Lisieux, s'interroga sul mistero che avvolge la sua vita e alla fine arriva a svelarci il segreto. Un libro che aiuta a meditare e a capire che l'AMORE verso il prossimo è l'unico sentiero per giungere al cuore di Dio. (Daniela)


About the Author: Terapeuta, formatrice e autrice di libri, articoli, saggi, testi per il teatro e il cinema, Maria Amata Di Lorenzo ha iniziato molto presto a pubblicare su riviste culturali racconti e poesie, vincendo con i suoi testi diversi concorsi letterari nazionali. Giovanissima, ha pubblicato il suo primo libro, si trattava di una raccolta di versi (attualmente confluita nell'opera poetica 'In cammino senza lasciare la casa') che ebbe splendide recensioni e ottenne l'incoraggiamento di Gesualdo Bufalino. Dopo quel positivo esordio sono usciti altri testi e i suoi libri fino ad oggi sono stati tradotti in inglese, portoghese, spagnolo, polacco, turco, ceco e sloveno. Tra le sue opere il romanzo 'Non lasciarmi andare via', una storia di donne, di generazioni a confronto, sullo sfondo di un'isola bella e perduta: la Sicilia. Molto apprezzato dai lettori italiani, il romanzo è stato pubblicato in lingua inglese in tredici Paesi nel mondo. Maria Amata Di Lorenzo è anche autrice di due raccolte poetiche, 'Il tempo che oggi ti dorme nel cuore' e 'In cammino senza lasciare la casa', e del saggio letterario 'La luce e il grido. Introduzione alla poesia di Elio Fiore', dedicato a uno dei poeti italiani più significativi della seconda metà del Novecento. Ha pubblicato inoltre i libri della serie 'Amici dello Spirito' che sono: 'Nome in codice Teresina - Il romanzo di Teresa di Lisieux' (Vol. I), 'Teresa di Calcutta - Il romanzo di un'anima' (Vol. II), pubblicato oltre che in italiano, anche in edizione inglese e spagnola per il mercato mondiale, 'Mistiche e sante e libere donne di Dio' (Vol. III), 'La strada di Jorge' (Vol. IV), 'Dall'eternità il suo amore per me. Vita mistica di santa Faustina Kowalska' (Vol. V), 'Il canto segreto di Edith' (Vol. VI), 'Il ragazzo con le stelle negli occhi. Vita e pensieri di Pier Giorgio Frassati' (Vol. VII), 'Rosario Livatino. La giustizia esige l'amore' (Vol. VIII), 'Mistici e santi e intrepidi cercatori di Dio' (Vol. IX). Maria Amata Di Lorenzo è presente su Facebook, ed è possibile trovarla anche su YouTube con il suo canale video, inoltre è su Linkedin, Google+ e su Twitter. Il suo blog in italiano ti aspetta qui: www.mariaamata.it


Best Sellers



Product Details
  • ISBN-13: 9781517185220
  • Publisher: Createspace Independent Publishing Platform
  • Publisher Imprint: Createspace Independent Publishing Platform
  • Height: 216 mm
  • No of Pages: 132
  • Series Title: Italian
  • Weight: 159 gr
  • ISBN-10: 151718522X
  • Publisher Date: 08 Sep 2015
  • Binding: Paperback
  • Language: Italian
  • Returnable: N
  • Spine Width: 7 mm
  • Width: 140 mm


Similar Products

How would you rate your experience shopping for books on Bookswagon?

Add Photo
Add Photo

Customer Reviews

REVIEWS           
Click Here To Be The First to Review this Product
Nome in codice Teresina: Il romanzo di Teresa di Lisieux
Createspace Independent Publishing Platform -
Nome in codice Teresina: Il romanzo di Teresa di Lisieux
Writing guidlines
We want to publish your review, so please:
  • keep your review on the product. Review's that defame author's character will be rejected.
  • Keep your review focused on the product.
  • Avoid writing about customer service. contact us instead if you have issue requiring immediate attention.
  • Refrain from mentioning competitors or the specific price you paid for the product.
  • Do not include any personally identifiable information, such as full names.

Nome in codice Teresina: Il romanzo di Teresa di Lisieux

Required fields are marked with *

Review Title*
Review
    Add Photo Add up to 6 photos
    Would you recommend this product to a friend?
    Tag this Book
    Read more
    Does your review contain spoilers?
    What type of reader best describes you?
    I agree to the terms & conditions
    You may receive emails regarding this submission. Any emails will include the ability to opt-out of future communications.

    CUSTOMER RATINGS AND REVIEWS AND QUESTIONS AND ANSWERS TERMS OF USE

    These Terms of Use govern your conduct associated with the Customer Ratings and Reviews and/or Questions and Answers service offered by Bookswagon (the "CRR Service").


    By submitting any content to Bookswagon, you guarantee that:
    • You are the sole author and owner of the intellectual property rights in the content;
    • All "moral rights" that you may have in such content have been voluntarily waived by you;
    • All content that you post is accurate;
    • You are at least 13 years old;
    • Use of the content you supply does not violate these Terms of Use and will not cause injury to any person or entity.
    You further agree that you may not submit any content:
    • That is known by you to be false, inaccurate or misleading;
    • That infringes any third party's copyright, patent, trademark, trade secret or other proprietary rights or rights of publicity or privacy;
    • That violates any law, statute, ordinance or regulation (including, but not limited to, those governing, consumer protection, unfair competition, anti-discrimination or false advertising);
    • That is, or may reasonably be considered to be, defamatory, libelous, hateful, racially or religiously biased or offensive, unlawfully threatening or unlawfully harassing to any individual, partnership or corporation;
    • For which you were compensated or granted any consideration by any unapproved third party;
    • That includes any information that references other websites, addresses, email addresses, contact information or phone numbers;
    • That contains any computer viruses, worms or other potentially damaging computer programs or files.
    You agree to indemnify and hold Bookswagon (and its officers, directors, agents, subsidiaries, joint ventures, employees and third-party service providers, including but not limited to Bazaarvoice, Inc.), harmless from all claims, demands, and damages (actual and consequential) of every kind and nature, known and unknown including reasonable attorneys' fees, arising out of a breach of your representations and warranties set forth above, or your violation of any law or the rights of a third party.


    For any content that you submit, you grant Bookswagon a perpetual, irrevocable, royalty-free, transferable right and license to use, copy, modify, delete in its entirety, adapt, publish, translate, create derivative works from and/or sell, transfer, and/or distribute such content and/or incorporate such content into any form, medium or technology throughout the world without compensation to you. Additionally,  Bookswagon may transfer or share any personal information that you submit with its third-party service providers, including but not limited to Bazaarvoice, Inc. in accordance with  Privacy Policy


    All content that you submit may be used at Bookswagon's sole discretion. Bookswagon reserves the right to change, condense, withhold publication, remove or delete any content on Bookswagon's website that Bookswagon deems, in its sole discretion, to violate the content guidelines or any other provision of these Terms of Use.  Bookswagon does not guarantee that you will have any recourse through Bookswagon to edit or delete any content you have submitted. Ratings and written comments are generally posted within two to four business days. However, Bookswagon reserves the right to remove or to refuse to post any submission to the extent authorized by law. You acknowledge that you, not Bookswagon, are responsible for the contents of your submission. None of the content that you submit shall be subject to any obligation of confidence on the part of Bookswagon, its agents, subsidiaries, affiliates, partners or third party service providers (including but not limited to Bazaarvoice, Inc.)and their respective directors, officers and employees.

    Accept

    New Arrivals



    Inspired by your browsing history


    Your review has been submitted!

    You've already reviewed this product!