Home > Fiction > Historical fiction > Matilda: Testimone della colonizzazione del Sud
Matilda: Testimone della colonizzazione del Sud

Matilda: Testimone della colonizzazione del Sud

          
5
4
3
2
1

International Edition


Premium quality
Premium quality
Bookswagon upholds the quality by delivering untarnished books. Quality, services and satisfaction are everything for us!
Easy Return
Easy return
Not satisfied with this product! Keep it in original condition and packaging to avail easy return policy.
Certified product
Certified product
First impression is the last impression! Address the book’s certification page, ISBN, publisher’s name, copyright page and print quality.
Secure Checkout
Secure checkout
Security at its finest! Login, browse, purchase and pay, every step is safe and secured.
Money back guarantee
Money-back guarantee:
It’s all about customers! For any kind of bad experience with the product, get your actual amount back after returning the product.
On time delivery
On-time delivery
At your doorstep on time! Get this book delivered without any delay.
Quantity:
Add to Wishlist

About the Book

Matilda, una donna di una bellezza non comune, viveva il suo grande amore, che era riuscita a costruire con determinazione, ma loschi individui la aggrediscono facendole patire delitti e maltrattamenti. Lei non sa se si salverà, ma è un tipo risoluto e dovrà scoprirlo lottando.

Si salverà? Otterrà giustizia?

Contemporaneamente un popolo viveva tranquillo, certamente non nel lusso, forse non meglio di altri popoli, ma sicuramente non peggio e ogni giorno, sulla tavola, aveva da mangiare, ma un losco regnante, servendosi di un mercenario, con la complicità di un altro Regno, con la scusa di un 'nobile fine', lo aggredisce facendogli subire delitti, soprusi di ogni genere e ruberie (bottino di guerra?).

Quel popolo, sprofondato nella fame, si ribellò e, siccome non era avvezzo alla guerra ed avendo molti traditori, fu sterminato (circa 100.000 vittime). E così in poco tempo si ritrovò colonizzato, depredato di ogni bene, con un'economia sconquassata e infine abbandonato alla miseria.

Come sottrarsi alla miseria? Quali scelte poteva fare? Non aveva mai pensato di dover scegliere, ma dovette farlo. Chi sono gli aggressori? Chi è il mercenario? Qual è il popolo aggredito? Qual è il 'nobile fine'? Qual è il Regno complice? Chi sono i traditori? Questo popolo otterrà giustizia?

In questo romanzo ci sono tutte le risposte.
Non cercatele nella Storia ufficiale, perché è raccontata dai vincitori o da 'storici' salariati dai vincitori. Ecco perché si odia la storia. Ti convincono che le aggressioni perpetrate ai danni di un popolo sono necessarie per 'nobili fini'. Il fine giustifica i mezzi.

L'autore odia chi giustifica una qualsiasi aggressione, perché nessuno ne ha il diritto, né come individuo, né come Stato.
La Storia ufficiale ha glorificato uomini che meritavano, in qualità di aggressori, le patrie galere: invece l'Italia è piena di vie e piazze a loro dedicate. Aggressori, mercenari, ladri, calunniatori, intellettuali salariati, intellettuali assetati di potere e vendetta, assassini e Re malfattori: tutti glorificati per un 'nobile fine'.

Questo è un romanzo storico che vi farà indignare, soffrire, amare e gioire con la protagonista e nello stesso tempo vi fa conoscere delle verità, che la Storia ufficiale non vi ha mai raccontato.
Scoprirete, se siete amanti della verità e della giustizia, che il fine non giustifica i mezzi e che i vinti hanno più dignità dei vincitori. Vi capiterà, come italiani onesti, di scoprire che avete la dignità dei vinti e non quella dei vincitori.

Verrà il tempo in cui tutti sapranno la verità?

*** Recensioni ***

La lettura scorre molto velocemente. La storia è avvincente.
Il romanzo è uno stupendo poliziesco, storico e romantico. Bello, lo leggi tutto d'un fiato, aspettando con ansia la fine. Resto in attesa del prossimo romanzo dell'autore.
Giuseppina Mariagrazia Pensato, Infermiera professionale

Lettura interessante, avvincente. I riferimenti storici sono uno dei motivi di fascino del libro.
È una duplice storia d'amore: quella di Matilda e Gennaro e quella dell'autore per la propria terra, che vuole sbarazzarsi dei luoghi comuni e ridare dignità ai vinti.
Chiara Tangredi, Scrittrice, Studiosa di storia e archeologia

L'autore presta grande attenzione ai particolari e riesce, attraverso un racconto avvincente e travolgente, a far conoscere la vera Storia. Fotografa perfettamente il modo di pensare e di vivere di un piccolo paese di provincia, il pregiudizio e la sconsiderata attenzione alla vox populi. Eccellente... Lo consiglio vivamente...
Laura Parrella, Neolaureata in giurisprudenza e Imprenditrice agricola


About the Author:

Beniamino Principe, uomo del Sud che conosce bene la vita travagliata di Matilda, donna del Sud, nel contesto storico dell'unità d'Italia. Quella donna, oltre a vivere una tormentata e violenta storia d'amore, è testimone dei tragici eventi che portarono alla scomparsa del Regno delle Due Sicilie.

Con questo romanzo storico egli vuole condividere quello che sa con gli italiani, che amano la verità e la giustizia, per uscirne insieme rafforzati e fieri di essere italiani e, soprattutto, fieri di essere italiani del sud, quelli onesti e per bene, che sono la maggioranza.

A Beniamino piacciono le sfide nuove e difficili. Ha navigato a lungo in questa vita. Ha sessantadue anni. Come tutti i naviganti ha dovuto affrontare tempeste e naufragi. L'ultima tempesta è stata quella di scoprire, dall'interno, se un'organizzazione religiosa mantenesse le belle promesse divulgate. Finì con un naufragio, senza lasciargli più niente, ma anche questa volta ne è uscito sano, salvo e rafforzato.

Molto legato al suo Sud, con fierezza lo difende a spada tratta. Pur odiando la storia, quella scritta nei libroni, per tutta la vita ha cercato la verità storica e i motivi del perché il sud stenta a progredire verso un'economia florida o almeno autosufficiente. Già sapeva la verità fin da giovane, ma era incredibile, non poteva essere vero. Poi con gli anni ha scoperto che la storia è scritta dai vincitori e, per questo, quella dei vinti può sembrare incredibile.


Best Sellers



Product Details
  • ISBN-13: 9781548418830
  • Publisher: Createspace Independent Publishing Platform
  • Publisher Imprint: Createspace Independent Publishing Platform
  • Height: 229 mm
  • No of Pages: 336
  • Spine Width: 19 mm
  • Weight: 494 gr
  • ISBN-10: 1548418838
  • Publisher Date: 18 Oct 2017
  • Binding: Paperback
  • Language: Italian
  • Returnable: N
  • Sub Title: Testimone della colonizzazione del Sud
  • Width: 152 mm

Related Categories

Similar Products

How would you rate your experience shopping for books on Bookswagon?

Add Photo
Add Photo

Customer Reviews

REVIEWS           
Click Here To Be The First to Review this Product
Matilda: Testimone della colonizzazione del Sud
Createspace Independent Publishing Platform -
Matilda: Testimone della colonizzazione del Sud
Writing guidlines
We want to publish your review, so please:
  • keep your review on the product. Review's that defame author's character will be rejected.
  • Keep your review focused on the product.
  • Avoid writing about customer service. contact us instead if you have issue requiring immediate attention.
  • Refrain from mentioning competitors or the specific price you paid for the product.
  • Do not include any personally identifiable information, such as full names.

Matilda: Testimone della colonizzazione del Sud

Required fields are marked with *

Review Title*
Review
    Add Photo Add up to 6 photos
    Would you recommend this product to a friend?
    Tag this Book
    Read more
    Does your review contain spoilers?
    What type of reader best describes you?
    I agree to the terms & conditions
    You may receive emails regarding this submission. Any emails will include the ability to opt-out of future communications.

    CUSTOMER RATINGS AND REVIEWS AND QUESTIONS AND ANSWERS TERMS OF USE

    These Terms of Use govern your conduct associated with the Customer Ratings and Reviews and/or Questions and Answers service offered by Bookswagon (the "CRR Service").


    By submitting any content to Bookswagon, you guarantee that:
    • You are the sole author and owner of the intellectual property rights in the content;
    • All "moral rights" that you may have in such content have been voluntarily waived by you;
    • All content that you post is accurate;
    • You are at least 13 years old;
    • Use of the content you supply does not violate these Terms of Use and will not cause injury to any person or entity.
    You further agree that you may not submit any content:
    • That is known by you to be false, inaccurate or misleading;
    • That infringes any third party's copyright, patent, trademark, trade secret or other proprietary rights or rights of publicity or privacy;
    • That violates any law, statute, ordinance or regulation (including, but not limited to, those governing, consumer protection, unfair competition, anti-discrimination or false advertising);
    • That is, or may reasonably be considered to be, defamatory, libelous, hateful, racially or religiously biased or offensive, unlawfully threatening or unlawfully harassing to any individual, partnership or corporation;
    • For which you were compensated or granted any consideration by any unapproved third party;
    • That includes any information that references other websites, addresses, email addresses, contact information or phone numbers;
    • That contains any computer viruses, worms or other potentially damaging computer programs or files.
    You agree to indemnify and hold Bookswagon (and its officers, directors, agents, subsidiaries, joint ventures, employees and third-party service providers, including but not limited to Bazaarvoice, Inc.), harmless from all claims, demands, and damages (actual and consequential) of every kind and nature, known and unknown including reasonable attorneys' fees, arising out of a breach of your representations and warranties set forth above, or your violation of any law or the rights of a third party.


    For any content that you submit, you grant Bookswagon a perpetual, irrevocable, royalty-free, transferable right and license to use, copy, modify, delete in its entirety, adapt, publish, translate, create derivative works from and/or sell, transfer, and/or distribute such content and/or incorporate such content into any form, medium or technology throughout the world without compensation to you. Additionally,  Bookswagon may transfer or share any personal information that you submit with its third-party service providers, including but not limited to Bazaarvoice, Inc. in accordance with  Privacy Policy


    All content that you submit may be used at Bookswagon's sole discretion. Bookswagon reserves the right to change, condense, withhold publication, remove or delete any content on Bookswagon's website that Bookswagon deems, in its sole discretion, to violate the content guidelines or any other provision of these Terms of Use.  Bookswagon does not guarantee that you will have any recourse through Bookswagon to edit or delete any content you have submitted. Ratings and written comments are generally posted within two to four business days. However, Bookswagon reserves the right to remove or to refuse to post any submission to the extent authorized by law. You acknowledge that you, not Bookswagon, are responsible for the contents of your submission. None of the content that you submit shall be subject to any obligation of confidence on the part of Bookswagon, its agents, subsidiaries, affiliates, partners or third party service providers (including but not limited to Bazaarvoice, Inc.)and their respective directors, officers and employees.

    Accept

    New Arrivals



    Inspired by your browsing history


    Your review has been submitted!

    You've already reviewed this product!