Home > Fiction > Thriller / suspense > Cattivo Pagatore: Quello che non dovrebbe accadere, spesso accade. Chi difende le vittime?
1%
Cattivo Pagatore: Quello che non dovrebbe accadere, spesso accade. Chi difende le vittime?

Cattivo Pagatore: Quello che non dovrebbe accadere, spesso accade. Chi difende le vittime?

          
5
4
3
2
1

International Edition


Premium quality
Premium quality
Bookswagon upholds the quality by delivering untarnished books. Quality, services and satisfaction are everything for us!
Easy Return
Easy return
Not satisfied with this product! Keep it in original condition and packaging to avail easy return policy.
Certified product
Certified product
First impression is the last impression! Address the book’s certification page, ISBN, publisher’s name, copyright page and print quality.
Secure Checkout
Secure checkout
Security at its finest! Login, browse, purchase and pay, every step is safe and secured.
Money back guarantee
Money-back guarantee:
It’s all about customers! For any kind of bad experience with the product, get your actual amount back after returning the product.
On time delivery
On-time delivery
At your doorstep on time! Get this book delivered without any delay.
Quantity:
Add to Wishlist

About the Book

Don Antonio Mazzarè è il titolare della Parrocchia della Annunciazione, nella degradata periferia di una grande città del nord-Italia. Don Nino, come viene familiarmente chiamato, è un sacerdote di umili origini e si trova bene tra le gente semplice ed a volte poco raccomandabile che frequenta il desolato quartiere.Da giovane è stato un pugile di buon livello, prima di prendere i voti: ma ha dovuto abbandonare a causa di un brutto giro di scommesse in cui era coinvolto.Non si aspetta molto dalla vita e dalla propria missione, e, forse, neppure da sé stesso: si accontenta di aiutare i propri fratelli parrocchiani nel migliore dei modi, a sopravvivere alle difficoltà della vita di tutti i giorni.Ma, proprio in una di quelle giornate tutte eguali, nella sagrestia fa il suo ingresso un personaggio misterioso, che intende denunciare il reato più grave di tutti: l'omicidio. Anzi più di un omicidio, commesso ai danni di una della categorie di persone più indifese: gli anziani.Da quel momento in poi, don Nino si trova al centro di una corsa a perdifiato contro una sordida organizzazione criminale, estremamente agguerrita e pericolosa, poichè composta da persone insospettabili ed estremamente influenti.Il semplice parroco sarà strappato alla routine della vita di parrocchia e spesso sarà assalito dai dubbi. Nel corso della sua avventura, don Nino rischierà persino la vita: ma conoscerà anche altre persone, che come lui, si schierano con coraggio a fianco di chi non può difendersi da solo.E saranno proprio altri due religiosi come don Nino, provenienti da Roma, ed in missione per conto di una strana Congregazione vaticana: illustreranno al sacerdote di periferia la estrema varietà del peccato umano, e così facendo lo scuoteranno dalla apatia in cui rischiava di cadere."Il Cattivo Pagatore" è un romanzo dove spesso realtà e finzione finiscono per confondersi e dentro il quale, oltre a don Nino, il lettore troverà un nutrito insieme di personaggi che lo spingeranno ad interrogarsi sul limite morale delle nostre azioni, secondo l'etica e la coscienza personale.Quando la sequenza dei colpi di scena sarà finita, rimarranno comunque domande inespresse ma valide, su chi siamo davvero per gli altri e su quel che vorremmo comunque essere per loro.
About the Author: Carlo Ambrosetti è nato a Genova il 29 dicembre del 1964. Il padre era un tecnico progettista, la madre è una casalinga. Abituato sin da bambino a cambiare luoghi e posti di vita per motivi legati al lavoro paterno, ha soggiornato in varie zone di Italia. Da queste molteplici esperienze ha tratto la passione e l'attrazione per i viaggi, ed una visione dell'esistenza che prescinde dalla routine quotidiana. Giovane praticante di ginnastica artistica da bambino, e poi di Arti Marziali da adolescente, nel corso degli anni è diventato un Insegnante tecnico di specialità. I suoi interessi rimangono ancora oggi molteplici: comprendono il cinema, la letteratura, e la storia, con una particolare predilezione per quella militare. Nel novero della attività in cui si è cimentato, si trova anche il modellismo, dinamico e statico: quest'ultimo collegato alla passione per la ricostruzione e la comprensione storica degli eventi. Ancora ventenne, ha vinto il concorso Giovani Scrittori per una Città, tenutosi in Alessandria, con un racconto giallo. L.aureatosi in Giurisprudenza a Genova per il corso del 1987, ha da subito cominciato a prestare la propria opera nel settore assicurativo - legale. L'esperienza di quegli anni nell'ambiente, piuttosto turbolento ed esposto a comportamenti ai limiti della legalità, lo ha abituato ad affrontare sfide concrete, che spesso ha pagato in prima persona. Per un certo periodo ha aperto uno studio di consulenza privato. Appassionato di diritto del lavoro e diritto penale, comparati anche ai diversi sistemi giuridici di common low, attualmente preferisce privilegiare la propria preparazione sportiva, seguendo corsi di perfezionamento ed attivandosi come insegnante di karate. E, naturalmente, scrivendo. La sua passione per la scrittura ha origini antiche: ma, nel corso degli anni, si è arricchita della concretezza della vita vissuta. Dovendo tracciare una costante delle tematiche affrontate, vi è sicuramente il gusto di raccontare storie inventate, ma sempre legate in modo intrigante alle quotidiane tematiche della società.


Best Sellers



Product Details
  • ISBN-13: 9781482704006
  • Publisher: Createspace Independent Publishing Platform
  • Publisher Imprint: Createspace Independent Publishing Platform
  • Height: 229 mm
  • No of Pages: 280
  • Series Title: Italian
  • Sub Title: Quello che non dovrebbe accadere, spesso accade. Chi difende le vittime?
  • Width: 152 mm
  • ISBN-10: 1482704005
  • Publisher Date: 08 Mar 2013
  • Binding: Paperback
  • Language: Italian
  • Returnable: N
  • Spine Width: 15 mm
  • Weight: 376 gr

Related Categories

Similar Products

How would you rate your experience shopping for books on Bookswagon?

Add Photo
Add Photo

Customer Reviews

REVIEWS           
Click Here To Be The First to Review this Product
Cattivo Pagatore: Quello che non dovrebbe accadere, spesso accade. Chi difende le vittime?
Createspace Independent Publishing Platform -
Cattivo Pagatore: Quello che non dovrebbe accadere, spesso accade. Chi difende le vittime?
Writing guidlines
We want to publish your review, so please:
  • keep your review on the product. Review's that defame author's character will be rejected.
  • Keep your review focused on the product.
  • Avoid writing about customer service. contact us instead if you have issue requiring immediate attention.
  • Refrain from mentioning competitors or the specific price you paid for the product.
  • Do not include any personally identifiable information, such as full names.

Cattivo Pagatore: Quello che non dovrebbe accadere, spesso accade. Chi difende le vittime?

Required fields are marked with *

Review Title*
Review
    Add Photo Add up to 6 photos
    Would you recommend this product to a friend?
    Tag this Book
    Read more
    Does your review contain spoilers?
    What type of reader best describes you?
    I agree to the terms & conditions
    You may receive emails regarding this submission. Any emails will include the ability to opt-out of future communications.

    CUSTOMER RATINGS AND REVIEWS AND QUESTIONS AND ANSWERS TERMS OF USE

    These Terms of Use govern your conduct associated with the Customer Ratings and Reviews and/or Questions and Answers service offered by Bookswagon (the "CRR Service").


    By submitting any content to Bookswagon, you guarantee that:
    • You are the sole author and owner of the intellectual property rights in the content;
    • All "moral rights" that you may have in such content have been voluntarily waived by you;
    • All content that you post is accurate;
    • You are at least 13 years old;
    • Use of the content you supply does not violate these Terms of Use and will not cause injury to any person or entity.
    You further agree that you may not submit any content:
    • That is known by you to be false, inaccurate or misleading;
    • That infringes any third party's copyright, patent, trademark, trade secret or other proprietary rights or rights of publicity or privacy;
    • That violates any law, statute, ordinance or regulation (including, but not limited to, those governing, consumer protection, unfair competition, anti-discrimination or false advertising);
    • That is, or may reasonably be considered to be, defamatory, libelous, hateful, racially or religiously biased or offensive, unlawfully threatening or unlawfully harassing to any individual, partnership or corporation;
    • For which you were compensated or granted any consideration by any unapproved third party;
    • That includes any information that references other websites, addresses, email addresses, contact information or phone numbers;
    • That contains any computer viruses, worms or other potentially damaging computer programs or files.
    You agree to indemnify and hold Bookswagon (and its officers, directors, agents, subsidiaries, joint ventures, employees and third-party service providers, including but not limited to Bazaarvoice, Inc.), harmless from all claims, demands, and damages (actual and consequential) of every kind and nature, known and unknown including reasonable attorneys' fees, arising out of a breach of your representations and warranties set forth above, or your violation of any law or the rights of a third party.


    For any content that you submit, you grant Bookswagon a perpetual, irrevocable, royalty-free, transferable right and license to use, copy, modify, delete in its entirety, adapt, publish, translate, create derivative works from and/or sell, transfer, and/or distribute such content and/or incorporate such content into any form, medium or technology throughout the world without compensation to you. Additionally,  Bookswagon may transfer or share any personal information that you submit with its third-party service providers, including but not limited to Bazaarvoice, Inc. in accordance with  Privacy Policy


    All content that you submit may be used at Bookswagon's sole discretion. Bookswagon reserves the right to change, condense, withhold publication, remove or delete any content on Bookswagon's website that Bookswagon deems, in its sole discretion, to violate the content guidelines or any other provision of these Terms of Use.  Bookswagon does not guarantee that you will have any recourse through Bookswagon to edit or delete any content you have submitted. Ratings and written comments are generally posted within two to four business days. However, Bookswagon reserves the right to remove or to refuse to post any submission to the extent authorized by law. You acknowledge that you, not Bookswagon, are responsible for the contents of your submission. None of the content that you submit shall be subject to any obligation of confidence on the part of Bookswagon, its agents, subsidiaries, affiliates, partners or third party service providers (including but not limited to Bazaarvoice, Inc.)and their respective directors, officers and employees.

    Accept

    New Arrivals



    Inspired by your browsing history


    Your review has been submitted!

    You've already reviewed this product!